Tasmanië

1 maart 2016 - Corinna, Australië

Er staat niet veel op het programma vandaag, maar om nou de hele dag rond het huisje te blijven hangen is ook niets. We besluiten de “Savage River walk” te gaan lopen. Het weer is prima, niet te warm en er staat een heerlijk windje. Het eerste uur lopen we behoorlijk omhoog tussen de ‘Manfern’, hoge varens, en eeuwen oude bomen begroeid met mos. Frank vraagt zich af en toe af wat hij doet in het bos zonder wildlife, maar loopt toch stug door. We kunnen misschien ook de kano terug nemen, (volgens de papieren). Na anderhalf uur lopen bereiken we de Savage River. Vlak voor de jetty ligt midden op het pad een tijgerslang. Hiervoor waren we al verschillende keren gewaarschuwd door Aussie Frank, en daar ligt hij dan. Een beet van deze slang kan dodelijk zijn. Vandaar dat veel bushwalkers met bescherming rond de onderbenen wandelen. Die hebben we niet, dus kijken we op de terugweg goed uit waar we de voeten neer zetten. Ze zijn er dus echt!!! De kano lag er niet, die hadden we waarschijnlijk moeten bespreken. Dan maar weer terug lopen. Op de terug weg kijken we nog beter om ons heen. Gelukkig geen slangen meer gezien, wel een Wallaby met jong.

NB: Het water wat we hier gebruiken om te douchen en drinken is regenwater wat wordt opgevangen in een grote tank. De meeste inwoners van Tasmanië hebben zo’n tank bij hun huis. Frank en Sandra hebben ook deze voorziening. In droge tijden moet men zuinig zijn met water, anders zullen ze water moeten kopen.

1. Harry Lutgerink:
    3 maart 2016
    Tijdens onze wandeling in de Bunya Mountains (National Park) niet ver van Brisbane (tijdje terug) werd ons aangeraden een petje op te zetten alleen al om die naar een evt slang te kunnen gooien als afleiding.