Tasmanië

29 februari 2016 - Corinna, Australië

Lekker geslapen maar wel wat last van muggen gehad… Het is licht bewolkt en de zon schijnt!!!!!

Vandaag hebben we een vier uur durende boottocht op een historisch schip, de Pieman River cruise. De Arcadia II is een houten schip van 17 meter lang, welke gebouwd is in 1939 en volledig gerestaureerd is in 2006. Het schip is vervaardigd uit Huon pine, een eeuwenoude, inheemse boomsoort die alleen in het Zuidwesten van Tasmanië voorkomt. De Arcadia II is de enige boot van Huon pine ter wereld die nog vaart.

Om tien uur stappen we aan boord met nog tien man. We varen naar de kustlijn bij Pieman Heads. Onderweg vertelt de schipper over de rijke geschiedenis, de flora en de fauna van dit gebied. Op een gegeven moment zit twaalf man gebiologeerd naar een groep bomen te kijken… het moet niet gekker worden ;-) De Pieman River mondt uit in zee. Na anderhalf uur komen bij de monding van de rivier en gaan we van boord met een aangeboden lunchpakketje. We maken een wandeling langs het strand en maken foto’s van de verbleekte aangespoelde boomstammen. Het weer zit mee want vaak regent het hier (ongerept regenwoud). Na een uurtje keren we weer terug naar het beginpunt in Corinna. Onderweg zien we ook nog een Osprey hawk boven in de boom zitten. Meer wildlife zit er niet in vandaag. De regenjas die we mee moesten nemen, hebben we voor de regen niet nodig gehad!

De rest van de middag een beetje gepuzzeld in het zonnetje op de veranda.

Om 22.00 uur besluiten we naar buiten te gaan om wildlife te spotten en de schitterende sterrenhemel te bewonderen. De melkweg is heel goed te aanschouwen. Op deze manier zien we in Nederland niet zo gauw. We spotten verschillende wallaby's en opossums. Daarna heerlijk naar ons queensbed.