Kewarra Beach Resort

19 maart 2016 - Cairns, Australië

Toen we gisteravond naar bed gingen zagen we ineens allemaal zwarte puntjes op het witte laken. Bewegen ze nou…?!? Nog beter kijkend blijken het kleine miertjes te zijn van nog geen millimeter groot. We hebben ze van het laken verwijderd en daarna ook niet meer gezien. Welkom in het tropisch regenwoud… Overigens hebben we ondanks de hitte goed geslapen. Wel alleen onder een lakentje, maar dat was voldoende.
We hebben een heel leuk houten huisje op palen met zicht op zee.
Het ontbijt is prima hier. We besluiten om vandaag naar Kuranda te reizen. Heen met de Skyrail (een 7,5 km lange kabelbaan) en terug met de trein op een 100-jaar oude treinbaan. De Skyrail is een (toeristische) lijn naar Kuranda die je over de boomtoppen van het regenwoud laat zweven. Wat een fantastisch uitzicht. We kunnen gedurende de tocht twee keer uitstappen om van het regenwoud te genieten. Bij de eerste stop kregen we een rondleiding van Ranger Chris. Veel van geleerd en wat een enthousiasme had hij. Plotseling staan we oog in oog met een Golden Orb. Dat is een spin van tussen de 15-20 cm met gele oksels. Gelukkig hangt hij op een plaats waar hij geen kwaad kan. Je moet er in ieder geval geen ruzie mee krijgen.
De tocht valt gelukkig mee in die hitte. Er staat een windje, wat afkoeling geeft. We denken eigenlijk samen hetzelfde. Vorig jaar zaten we ook in een gondel, maar dan bij -10 ºC en skikleding aan….
Kuranda zelf blijkt een toeristische trekpleister. Meer niet. We hebben dan ook niet veel zin om hier lang te blijven. Om 14:00u vertrekt onze trein richting Cairns. Helemaal goed. De treinreis gaat dwars door het regenwoud met ontelbare lookouts, bruggetjes en tunneltjes. Heel erg leuk om mee te maken.
’s Avonds rijden we naar Trinity Beach om daar eens te kijken en een hapje te eten. We eten bij L’Unico, een Italiaanse eetgelegenheid en het smaakt ons uitstekend.