Tasmanië

27 februari 2016 - Cradle Mountain, Australië

Wederom lekker geslapen! We stoken ons huisje weer op en het ziet er buiten beter uit dan gisteren. Vandaag staat in het kader van het afscheid van de Aussies.
Frank en Sandra komen nog naar onze cottage om afscheid te nemen en tegen elven is het dan zover. Na een emotioneel samenzijn zwaaien we ze uit en gaan ze op weg terug naar huis. Ze verwachten er een vier à vijf uur over te doen.
Het is best wel een verdrietig afscheid, want we weten namelijk niet wanneer we elkaar weer gaan zien. Ik hoop weer snel…
Het weer wordt tegen een uur of elf beter en we besluiten om een route richting Marion’s Lookout te lopen. Een redelijke klim naar een kleine 1000 meter hoogte. Hier heb je een geweldig uitzicht naar Cradle Mountain en Dove Lake.
Halverwege komen we nog mensen (familie Van den Hoven uit Bilthoven) tegen die ook met TravelEssence hun reis hebben geboekt. Zij hebben “nog maar” een kleine week te gaan…
Daarna besluiten we om de hele tocht naar boven te doen. Een klein half uur te gaan, steil naar boven!
Het uitzicht is inderdaad fantastisch, zeker vergelijkbaar met de Preikestolen in Noorwegen. Misschien is de Preikestolen wel mooier, maar we hadden daar wel beter weer.
Terug de route af en op naar huis. Steil naar beneden gaat inderdaad wel ietsiepietsie sneller dan omhoog! Bij de auto aangekomen besluiten we om nog even naar het visitor center te gaan. We komen een motoragent tegen die ons plotseling aanhoudt…. We rijden 17 km te hard. We mogen maar 40 en Frank reed 57 km. Gelukkig ziet hij dat wij toeristen zijn en we krijgen een waarschuwing in plaats van een boete…. pffft.
Thuisgekomen nemen we een heerlijk warm ontspannend bad. Daarna is het gewoon genieten met z’n tweetjes.
’s Avonds maakt Carolien heerlijke macaroni bolognese. Samen met een glaasje wijn kan deze vakantie al niet meer stuk.
16 dagen onderweg en het voelt als máánden!
Morgen op weg naar Corinna waar we wrs geen internet hebben. Daar verblijven we drie nachten en vliegen daarna naar het vaste land, naar Melbourne. See you!

1. Carolien:
    27 februari 2016
    Klinkt als "Leven als een God in Frankrijk"maar dan in Australië.
    En nu niet meer te hard rijden he
    Enjoy!