Tasmanië

26 februari 2016 - Cradle Mountain, Australië

Lekker geslapen! We stoken ons huisje weer op want het ziet er triest uit buiten. Regen en laag hangende bewolking, het is 7 graden. In de planning van vandaag staat een “bushwalk” lopen bij Dove Lake (Cradle Mountain). Frank en Sandra zitten in het cottage met de naam Snowgum. We spreken daar om 10:00u af. Blijkt Frank nog niet helemaal klaar te zijn… ;-)
Rond half elf vertrekken we richting Cradle Mountain. Met de auto zijn we er in enkele minuten. Het is helaas slecht weer. Wind en regen proberen ons plezier weg te nemen maar daarvoor moet meer gebeuren. Aussie Frank heeft zijn Long John maar aangetrokken. Daarboven zijn gewone broek en dan ook nog eens een regenbroek. Tel daarbij nog twee stuks thermokleding en een dikke jas bij op en je kunt je bedenken dat hij het niet koud gaat hebben … Wij hebben onze afritsbroeken aan. Er zal niets afgeritst worden vandaag. Tijdens het lopen hebben we het niet koud. Aan het eind van de wandeling laat de zon zich zelfs zien ;-)
We lopen een boardwalk ronde. Zeg maar een toeristische route rond Dove Lake. Niet heel erg zwaar, maar bij elkaar toch een kleine twee-en-een-half uur lopen. We lopen het rondje tegen de klok in en komen veel mensen tegen (die lopen het rondje met de klok mee ;-)
We maken tijdens de wandeling mooie foto’s. De Canon Eos M3 is een kleine camera maar maakt de mooiste foto’s. Aussie Frank heeft besloten om er ook zo een te kopen.
Na Dove Lake rijden we naar het Waldheim huis waar de Zwitser Weinsdorfer het gebied van Cradle Mountain groot heeft gemaakt in het begin van de 19e eeuw.
Daarna pikken we Sandra op en rijden naar de Tasman Gallery. Hier worden natuur-foto’s van Tasmanië tentoongesteld. Aussie Frank wilde die tentoonstelling graag zien.
Bij een filmpje over een bekende Tasmaanse natuurfotograaf (Peter Dombrovskis) vallen de luiken bij Aussie Frank geregeld dicht.
Tegen zessen rijden we naar een Lodge waar we bij een open haard nog gezellig wat drinken. Daarna gaan we naar de cottage van Frank en Sandra waar Sandra een diner voor ons maakt van lamsgehakt balletjes, aardappel blokken uit de oven, salade. Het dessert is Hollandse pannenkoek met sinaasappel en Tasmaanse slagroom. Heerlijk!
Tegen negenen vallen de luiken van Aussie Frank bijna definitief dicht en is het tijd om naar onze eigen cottage te gaan.
We slapen snel in.

1. Harry Lutgerink:
    27 februari 2016
    Jammer dat het weer niet mee zit.