Tasmanië

25 februari 2016 - Cradle Mountain, Australië

We vertrekken rond tien uur van Bicheno naar Cradle Mountain. Vanavond zien we Frank en Sandra weer. We hebben 286 lange en bochtige kilometers voor de boeg. Het plan is om onder Launceston (tweede grote plaats in Tasmanië) door te rijden en dan dwars door Tasmanië. Het landschap is heuvelachtig en door bossen waar de schade van bosbranden te zien is.
Onderweg drinken we koffie bij Banjo’s in Campbell Town en we doen inkopen voor de komende dagen.
We worden hartelijk ontvangen bij de receptie van Highlanders. Er hebben twee F van Ravels een cottage gehuurd maar we zijn deze keer alert. Wij zijn de Dutchies en de Aussies komen later. De cottage ziet er gezellig uit. We doen gelijk de houtbrander aan zodat we de Aussies straks hartelijk kunnen verwelkomen. Er scharrelt een wallabie rond ons huisje als Frank en Sandra aankomen. We toasten op een gezellig weerzien en gaan ’s avonds uiteten bij Cradle Mountain hotel. Als we daar aankomen heeft net een bus chinezen ingecheckt. Nee hè, we hadden gehoopt ze achter te laten in Hong Kong. ;-(
Omdat het nu erg druk is kunnen we niet gebruik maken van de hot stone en we moeten lang wachten op alles. Als voorgerecht Wallabie-steak, die te ver door gebakken is. Schijnt ook erg moeilijk te bereiden te zijn volgens Sandra. Hoofdgerecht is top maar het dessert verloopt niet gladjes. Carolien bestelt een cocktail, maar op aanraden van de serveerster kan ik beter iets anders bestellen daar de wachttijd lang is. Dan maar een dessert met bramen etc. Na een half uur nog niets terwijl de anderen de kaasplank en koffie al ophebben. Ondertussen zien we dat de chinezen hun dessert afwijzen en sommige laten het staan…… Ze gaan er vandoor!? We besluiten verder niet te wachten op het dessert en rekenen af. We krijgen korting. Op de terug weg zien we wildlife………een wombat!!!!!! Zo schattig!

1. Harry Lutgerink:
    27 februari 2016
    Waar zie je tegenwoordig geen Chinezen?