Tasmanië

23 februari 2016 - Bicheno, Australië

Vandaag is het tijd om afscheid van Allens Rivulet te nemen. Helaas moet Sandra weer werken vandaag en wij mogen uitslapen. Nou ja uitslapen, het wordt ongeveer half negen. We ontbijten samen met Frank en het is weer ouderwets gezellig. We doen deze ochtend nog wat computer dingetjes, Frank verplaatst de paarden naar een ander weiland (op zijn eigen grond) en voor we het weten rijden we richting de autoverhuurder Hertz.
Daar aangekomen blijken we niet bekend bij hen te zijn. Hebben wij weer.
Zegt de man achter de balie ineens dat we naar Europcar moeten in plaats van bij Hertz… Met het schaamrood op de kaken gaan we naar Europcar. Frank weet waar het is en in een mum van een tijd zijn we daar. We blijken een mooie Toyota Camry te hebben gehuurd. Na alle formulieren goed te hebben ingevuld rijden we weg richting Bicheno. Het rijden links valt eigenlijk wel mee.
Na ongeveer 70 kilometer neemt Carolien het stuur over en ook zij doet het goed.
Bij Bicheno aangekomen, blijken we het B&B niet te kunnen vinden. Na veel lezen, gebruik van TomTom en Google Maps komen we er uit. Blijkt dat TomTom niet het juiste adres heeft aangegeven… :-(
Het huisje is open te maken met een code en voor we het weten staan we binnen. Het ruikt binnen niet erg fris, dus we doen de ramen wagenwijd open.
Het is eigenlijk wel een leuk huisje.
We gaan eerst maar eens boodschappen doen want we zijn nu op ons zelf aangewezen.
Na thuiskomst lopen we richting het strand, wat nog niet eens zo makkelijk is. Alle toegang naar het strand is afgesloten met NO ENTRY. Een aardige man en vrouw geven ons toestemming om door hun property door te lopen naar het strand. Vandaar lopen we naar het penguin eiland waar we één dood penguinjong vinden. Helaas geen penguins vandaag. Misschien vanavond ;-)
Vanavond hamburgers op de BBQ!