Tasmanië

21 februari 2016 - Hobart, Australië

Zes uur gaat de wekker. Het belooft een mooie dag te worden. Onderweg ontbijten we met een koffie en tosti en treffen we tevens Allison en Todd. We rijden richting Port Arthur waar we een boottocht langs de oostkust van Tasmanië hebben. We hebben mazzel met het weer. De zee is kalm dus we maken een one way trip. Normaal keren ze halverwege terug. Op de boot krijgen we allemaal een rood pak aan. Met een ginger pil tegen de zeeziekte gaan we op weg. Iedereen wordt regelmatig gecheckt of het nog goed gaat. Wat een aardige lui! We zien prachtige kliffen, een blowhole, Tasman island, zeehonden op de kant. We stoppen even als een groep zeehonden een school spiering opjaagt terwijl de Albatrossen daarvan profiteren. Geweldig! De zee is redelijk glad maar op een gegeven moment toch nog hoge golven van zeker vier meter! Vorige week hebben ze drie keer niet uit kunnen varen vanwege het weer. We hebben geluk vandaag!!
Na de boottocht gaan we naar een openlucht museum c.q. historische stad in Tasmanië: Port Arthur. Hier hebben ze gevangenen uit Engeland ondergebracht die vanuit Sydney doorgestuurd waren nadat ze een dubbele straf hebben gekregen.
’s Avonds in een Australische pub een “pubmeal” genomen. Carolien Fish&Chips en Frank Seafood Bake.