Sydney

17 februari 2016 - Sydney, Australië

In de planning voor vandaag staat Manly Beach. We proberen er een rustige dag van te maken. Eerst lekker uitslapen en dan ontbijten.
Het is wéér en mooie dag vandaag. Zo rond half elf lopen we op ons gemak door the Botanical Gardens naar the Circular Quay. Hier liggen alle ferries aangemeerd. Het duurt even voor we op een automaat uitgevogeld hebben hoe we een kaartje kunnen bemachtigen. Bij een balie is dat makkelijker en uiteindelijk zo gepiept. We moeten naar Werf 3 en bestemming F1. Rond twaalf uur varen we naar Manly. Het blijkt een hele mooie tocht te zijn. We varen via the Harbour Bridge en Opera House. Kunnen we zo vanaf het water mooie foto's maken.
Manly beach blijkt inderdaad erg mooi. Dit is het strand waar de lokalo's ook naar toe gaan, die gaan namelijk niet naar Bondi Beach, waar alle toeristen komen.
Bij Manly kopen we allebei een hoed, want de zon is onverbiddelijk hier. Hij brandt door alles heen. Factor 50+ erbij en we zijn veilig. Denken we.
We lopen in onze blote voeten door de machtige golven van Manly. Heel wat anders als in Nederland. We besluiten om naar een strandje verderop te lopen, zo langs de kust. Na een kilometer of wat zijn we daar en lopen naar een uitzichtpunt, waar we een schitterend uitzicht hebben over Manly Bay. Dit is overigens een "marine reserve" waar je kan duiken.
Het blijkt dat we de wreven van onze voeten vergeten zijn in te smeren. Gauw maar doen voor het te laat is.
We lopen terug naar de ferry, scoren een ijsje (want het is warm hier).
Op de ferry is druk, tegen half vijf alweer en we lopen op ons gemakje terug naar het hotel waar we lekker te drinken en te eten nemen tijdens happy hour.
Tegen zeven kijken we elkaar aan: we hoeven niet meer uit eten te gaan. Lekker weer even in bad.
Tegen achten zegt Carolien ineens dat we the Opera House nog by night zouden bekijken... Gauw aankleden, camera's mee en off we go.
Blijken the Botanical Gardens gesloten en moeten we een eindje omlopen. Maar zo komen we wel bij een fantastisch uitzicht. We maken de mooiste foto's!