Sydney

16 februari 2016 - Sydney, Australië

Vandaag gaan we familie zien! Helen en Geordie komen ons ophalen om ons naar de Blue Mountains te brengen. Ze hebben ons gevraagd wat we wilden doen en wij kwamen hier mee aanzetten. We merkten dat zij dat ook wel leuk vonden.
Zij hadden hun zoontje Patrick (4 jaar oud ipv 6, wat wij dachten), eerst naar pre-school gebracht en toen naar ons gekomen om ons om acht uur op te halen. Het weer is perfect. Geordie rijdt ons in een kleine twee uur naar de Blue Mountains. Het verkeer blijkt erg relaxed te rijden, maar wel aan de linkerkant....
Halverwege tracteren ze ons op een koffie. Lekker!
Onze eerste stop is "the Three Sisters".
Dat zijn drie rotstoppen bij elkaar en een toeristische trekpleister. Leuk om er te zijn en je ziet ook waarom deze bergen blauw worden genoemd. De eucalyptis bomen geven een blauwe gloed af.
Daarna rijden we naar de Wentworth Falls.  Ook Geordie en Helen zijn daar nog nooit geweest. Leuk! Maar we moeten toegeven dat we in Noorwegen grotere watervallen hebben gezien...
Na een paar klimmetjes zijn we weer terug bij de auto en rijden naar "the Conservation Hut" waar we overheerlijk hebben geluncht! De bediening is uitermate vriendelijk en Carolien was helaas wat verkouden.
Na de lunch rijden we terug naar het hotel en drinken we met z'n allen nog wat na in de lobby. Gezellig! Wat een leuke familie hebben we in Australië. We delen nog de foto's met elkaar en dan is het alweer tijd om afscheid van elkaar te nemen.
Ik neem me voor dat wij elkaar vaker gaan ontmoeten!
Tijdens het happy hour (tussen vijf en zeven) nemen we nog een whiskey en een wijntje. De frieten en de pizza is lekker. We hoeven niet meer uit eten ...
We hebben het idee dat we al drie weken vakantie erop hebben zitten. Wat een toptijd hebben we al achter de rug en dan moet alles nog komen!
's Avonds gaan we in bad om onze vermoeidheid weg te spoelen en liggen rond half negen voor apegapen op bed. We kunnen onze ogen niet openhouden. Daarbij komt dat Carolien ook verkouden is en zich niet optimaal voelt.