Sydney

15 februari 2016 - Sydney, Australië

Om half acht gaat de wekker. Vandaag staat de vier uur durende Bonza Bike Cuty tour op het programma.
Maar eerst ons eerste Australische ontbijt. Over het algemeen wel hetzelfde wat wij hebben, alleen net effe een andere smaak... Maar goed te doen.
Rond negen uur lopen we naar The Rock. Het oudste wijkje van Sydney waar Bonza zit. Als we er naar toe lopen, zien we de Harbour Bridge en het Opera House liggen. Nu hebben we het gevoel echt in Sydney te zijn.
De tocht naar Bonza is leuk! Wat een relaxte stad! We komen een half uur te vroeg aan en de man achter de balie vraagt of we Nedelanders zijn, want die komen altijd te vroeg...
Na ongeveer twintig minuten komen we terug en de groep van 15 man is dan bijna compleet. We krijgen een helm en fiets en voor we het weten rijden we achter Math, de gids, aan. Eerst even op een pleintje wat instructie en testrijden en off-we-go. Math brengt ons langs alle bezienswaardigheden van Sydney. Harbour Bridge, Opera house, Darling harbour, chinatown, etc, etc. De tour is ongeloof leuk om te doen. Onder weg drinken we wat in een pub. Aanrader is de lemon lime bitter. Alleen in Australië verkrijgbaar.
Zo kunnen we als fietser gewoon op de stoep fietsen... Dat is ook wel weer raar zeg.
Rond half drie zijn we weer terug bij de shop.
Vlak daarbij een kop koffie met creme brulee gescoord. Erg lekker.
Daarna lopen we naar de zuidelijke pylon van de brug om te kijken of we omhoog kunnen. Staan we aan de basement en dat gaat helaas niet vanaf beneden niet. Dus lopen we naar het Operahouse. Blijken "the wings" uit beton met tegels te bestaan. Weten we nu ook weer... ;-)
Vandaar lopen we terug naar het hotel om ons op te frissen en ons klaar te maken voor de avond. We schrikken als we in de spiegel kijken....idd zit hier een gat in de ozonlaag.....We hebben een tafeltje gereserveerd bij Critini's..
Maar eerst happy hour van 5 tot 7!