Melbourne

3 maart 2016 - Melbourne, Australië

Onze Bed&Breakfast ligt aan de Punt Road. Een drukke straat in South Yarra. En dat merk je ’s nacht ook … Het is wat drukker als in Corinna. Maar op de een of andere manier is dat eigenlijk ook helemaal niet erg. Het bed ligt heerlijk en het verkeer is een geruis op de achtergrond. Eigenlijk slapen we wel lekker.

Het ontbijt is beneden en we eten aan een grote tafel met andere Nederlanders. Erg gezellig allemaal. Vandaag staat Melbourne Downtown op het programma. Na het ontbijt staan we beneden nog met Abby te kletsen. Zij is degene die de gasten ontvangt in het huis. Ze heeft allerlei goede tips en we besluiten om naar het centrum te lopen. We gaan via de Botanica Gardens en zijn binnen het uur in de binnenstad. Wat een rommelig zootje eigenlijk. Nieuwbouw staat dwars voor oudbouw. Er is geen consistentie in bouwen. Maar alles is eigenlijk op loopafstand in de binnenstad te doen. Van kleine steegjes met leuke eettentjes tot mega grote Malls. Voor ieder wat wils.

Het is warm en de zon brandt onverbiddelijk. Je moet hier echt uitkijken om niet te verbranden.

Rond drieën vinden we het welletjes en gaan we met de tram terug naar onze B&B.

De tram loopt vol met allemaal meisjes van verschillende scholen. Dat kun je zien aan hun schooluniformen. Wat een tut-jurkjes zeg.

Bij het B&B zitten we lekker in de tuin van een kop koffie te genieten onder een palmboom. Wat een leven hebben we zeg… In de avond hebben we contact met Wenen. De beurs start nu en Renske heeft een 360º video gemaakt. Het ziet er top uit! Wat zijn we trots ;-)

Tegen acht uur ’s avonds maken we ons op om een happie te gaan eten ergens.

Na deze dag zijn we precies halverwege de vakantie. Vanaf nu gaan we aftellen…

1. Yvonne V.:
    3 maart 2016
    Ha Globetrotters!Ik dacht:Kom, ik ga even jullie reisverhalen verder uitspitten, samen met Google Earth. Ik kan jullie wel zeggen:ik kan helemaal niet meer stoppen!Wat een verslavende landen, wat ongelooflijk mooi.....Ook super dat je je (verre) neef Frank+ fam. hebt gezien.Ik ben de rest van de avond hier wel mee zoet... Voor jullie begint het aftellen, ik ben benieuwd met welke high-lights jullie nog meer komen! Dikke knuf uit een redelijk winters Oost-Groningen.
    Groetjes, Yvonne
  2. Esther&Dik:
    Hallo Carolien&Frank,
    Wat een belevenissen, super leuk om te lezen en jullie te volgen
    op jullie mooie reis. Zijn jaloers hoor, wat geweldig en avontuurlijk om dat allemaal mee te maken. We zijn ontzettend benieuwd naar de rest van de verhalen. Gaaf hoor dat Renske naar de beurs is en spannend ook voor haar.
    Liefs van ons
  3. Rina:
    3 maart 2016
    Hu? halverwege? Al zoveel gezien dat ik dacht dat jullie al bijna terug zouden komen. Blijf lekker genieten en schrijven, dan genieten wij ook een beetje mee.
  4. Dik Nagtegaal:
    4 maart 2016
    Ha die Frank en Carolien,
    Van de week stuurde Esther mij een 6 tal van jullie reisverslagen door. Gisterenavond ben ook ik er maar eens voor gaan zitten, ik had natuurlijk de hele nacht ook door kunnen lezen, maar heb er uiteindelijk maar voor gekozen er een aantal etappes van te maken.
    Allereerst mijn waardering voor de leuke en makkelijke en leesbare schrijfwijze van jullie beiden, super.
    Ja en dan alles wat jullie al meegemaakt hebben daar in dat mooie en als ik het allemaal goed lees van dat ronddolen in dat mooie ongerepte Tasmanië en nu Australië.
    Vanmorgen heb ik het huis maar weer eens gezogen, moet toch gebeuren en zei tegen Esther, stel je nou eens voor dat je je over schoonmaken, koken en andere dagelijkse beslommeringen eens helemaal geen zorgen zou hoeven te maken. Wel dan kunnen we net als Frank en Carolien weer een paar maanden weg naar? ja jullie raden het al, want Australië staat zeker bij ons ook nog op het lijstje.
    Leuk hé nu jullie halverwege de reis zijn het gevoel te hebben al maanden weg te zijn, toch vaker doen dus, want dan leven we met z'n allen veel langer toch.?
    Heel veel plezier nog en ik ga mij aanmelden om bij te houden wat jullie daar allemaal nog meer gaan uitspoken en meemaken.
    t'Was ook leuk nog even mee te krijgen dat Renske op de beurs staat in Wenen en jullie trots is als vanzelfsprekend te begrijpen. Top Renske!!
    Beste groet van mij en jullie zullen begrijpen jullie hebben er een volger bij. Zondag vertrekken we naar Chatél (Fr) even op de lange latten, want hier is het huilen geblazen met het weer.
    Liefs Dik
  5. Frank en Carolien Down Under:
    6 maart 2016
    Leuk jullie reacties te lezen! Gezellig dat we virtuele meereizigers hebben! Het posten gaat niet altijd even makkelijk maar we doen ons best. Foto's zijn soms helemaal drama
    To be continued

Liefs, Frank en Carolien