Forrest River Valley

4 maart 2016 - Forrest, Australië

De koffers worden weer ingepakt en rond half tien zijn we op weg met de tram naar Franklin Street om de auto op te halen. We maken net als gisteren gebruik van de Myki openbaarvervoerskaart die we van Aby lenen. Net als bij ons in Nederland is dat een openbaarvervoerskaart die je moet kopen en er dan een bedrag op moet zetten. Dat laatste was al gebeurd door de vorige gebruikers, waardoor er voor ons nog genoeg op stond ;-) Met de huurauto rijden we terug naar ons B&B om de koffers op te halen en zetten we onze reis voort richting Great Ocean Road, In Torquay drinken we koffie met een hamkaas croissant. We worden aangesproken door een vrouw die vraagt of we uit Nederland komen. Zelf heeft ze ook Nederlandse roots, want haar vader is Nederlands en haar achternaam is Vegter. Maar helaas spreekt ze de taal niet. We worden voorgesteld aan haar familie en zo staan we een tijdje te kletsen. We nemen afscheid en vervolgen onze weg langs de GOR (Great Ocean Road). Bij Lorne gaan we het binnenland in en rijden via een onverharde weg dwars door de bossen naar Forrest. We zien rood/blauw gekleurde papegaaien en twee kangoeroetjes. Het is erg warm als we bij Forrest River Valley aan komen. De rest van de middag brengen we door in de schaduw op de waranda uitkijkend over de vallei. Wat een rust vergeleken bij Melbourne. We horen een Kookaburra en verschillende andere vogels…..heerlijk. ’s Avonds eten we bij de plaatselijke Brewery, want we hebben hier geen kookgelegenheid ;-)