Broken Gum (in Hartley; gelegen in het achterland van Adelaide)

13 maart 2016 - Adelaide, Australië

Het gaat een mooie zomerse dag worden, hebben we gisteren vernomen via internet. We besluiten om naar Port Elliot te gaan. Een dorpje onder Adelaide, aan de zuidkust. Na de koffie rijden we er in een uurtje heen, een kleine 60 kilometer. Als we aan de kust komen is de zon verdwenen … ;-(

We halen koffie met één portie Fish&Chips. Carolien heeft genoeg gegeten vanochtend. Hoewel de zon niet schijnt, is de temperatuur heel aangenaam. We besluiten om toch even op het strand neer te strijken. Misschien is het maar goed ook dat de zon niet schijnt, anders zouden we binnen een mum van tijd verbranden met ons winterhuidje. Na een uurtje hebben we het wel gezien en rijden we weer op huis aan. Onderweg doen we wat boodschappen bij de Woolworth’s in Strathalbyn, want dan hoeven we dat morgen niet te doen. Morgen vertrekken we naar de Outback van Flinders Rangers, naar een dorpje boven Hawker, zo’n 500 km landinwaarts richting Noorden. We hebben de tip gekregen om alvast boodschappen te doen omdat het in de Outback een stuk duurder is. Als er al eten te krijgen is ...

Thuis gekomen hangen we met een wijntje in de schommelbank en genieten van de verschillende vogels die even komen drinken of badderen. Het avondzonnetje is heerlijk en de namiddag zwoel. Wat een heerlijk vakantiegevoel.

’s Avonds wat vlees op de BBQ. Overigens BBQ-en de Australiërs dat het een lieve lust is. Overal staan BBQ’s die je zo kan gebruiken.