Broken Gum (in Hartley; gelegen in het achterland van Adelaide)

12 maart 2016 - Adelaide, Australië

Redelijk geslapen. En een nieuw schoon bed is altijd even wennen. Tijdens het ontbijt horen we gerommel maar weten niet direct waar het vandaan komt. Blijkt het uit de houtkachel te komen!!!! Frank doet de deur open naast de kachel en tevens het deurtje van de kachel, komt er een vogeltje uit gevlogen! Die was via de pijp op het dak naar beneden gegleden. Mazzel voor het beestje dat wij dat hoorden.

We gaan deze ochtend het 60 hectare grote terrein van de eigenaar verkennen. Gemma, de Bordercollie loopt met ons mee en probeert onderweg een groep schapen bij elkaar te drijven. Leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat. De Broken Gum Tree, waarnaar het onderkomen is vernoemd, hebben we ook gevonden. Overigens is de eigenaar van deze boerderij maar een keuterboertje. Je telt hier pas mee als je minstens 5000 hectare grond hebt.

Als we terug zijn maken we een tosti op de BBQ en we besluiten om naar het Cleland Wildlife Park (vlakbij Adelaide) te gaan. Dit is een in een natuurlijk bushland verscholen dierenpark waar je kangoeroes, koala’s, emoes en tal van andere soorten uit de Australische fauna vrij kan zien rondlopen. We kopen een zakje voer want het blijft leuk om die beesten te voeren. Na drie uur te hebben rond gehobbeld besluiten we naar Hahndorf te gaan. Dit is de op één na oudste Duitse nederzetting in Australië. De plaats werd in 1839 gesticht door uitgeweken Duitse lutheranen. Sinds het midden van de jaren 1960 heeft Hahndorf zich met zijn gerestaureerde huizen ontwikkeld tot een eersteklas attractie. Het plaatsje ademt een Duitse sfeer en dat geldt vooral voor de etenswaren en restaurants. We eten een schnitzel en hebben tevens even kort WiFi om even snel iets op Facebook te posten! Voor het donker wordt zijn we weer in ons huisje ;-)

Om half negen is het hier alweer aarde donker en dan willen we liever niet op de weg zijn met al dat wildlife om ons heen.

Nog even een heerlijk wijntje om op de dag te toasten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade