The Grampians

9 maart 2016 - The Grampians National Park, Australië

Vandaag hebben we gepland niets te doen. Even een dagje rust.

Het heeft vannacht hard geregend met onweer. De natuur is er blij mee ;-)

Carolien is al om 7.15 uur wakker en ziet buiten de Kangaroos grazen. Geweldig begin van de dag! Het is bewolkt en de temperatuur is ook een stuk beter dan gisteren, zo rond de 25 ºC. We zetten alle ramen open om de boel een beetje door te laten tochten. Als het dan toch niet zo warm is, kunnen we beter vandaag een wandeling in The Grampians gaan maken in plaats van morgen. We besluiten naar de MacKenzie Falls te gaan om daar een trail te lopen. Blijkt het een wandelingetje van niets te zijn en de waterval… Tsja, als je in Noorwegen geweest bent, heb je bijna de mooiste en hoogste waterval van de wereld wel gezien wat dat betreft.

We rijden door naar het Wonderland Carpark. Dit is een uitvalsbasis voor tochten in de Wonderland Range. We lopen de voettocht naar The Pinnacle Lookout, een route van 2,2 km steil omhoog. Het is een zeer afwisselend landschap en onderweg worden we beloond voor onze zware lichamelijke inspanningen. We lopen door bizarre rotsformaties. De zon schijnt niet, maar het is toch behoorlijk warm. We stoppen regelmatig, want anders loopt de temperatuur bij Frank te hoog op. Hij kan zijn warmte op de één of andere manier niet kwijt (net als Renske, hebben we ondervonden in New York). Uiteindelijk bereiken we The Pinnacle (een aan de elementen blootstaande rotsnaald boven op een loodrechte wand). Daar hebben we mooi uitzicht op Lake Bellfield, het dal rondom Halls Gap en de tegenover liggende Mount William Range.

Als we uiteindelijk na twee en een half uur terug keren bij de auto, hebben we wel een ice cream verdiend. Die gaan we scoren in Halls Gap een paar km verderop. We rijden weer naar huis via een slingerweg van een kilometer of 30 en komen moe maar voldaan thuis. Morgen dan maar de rust dag houden. Tegen zevenen begint het hard te regenen, gelukkig zijn onze hamburgers net klaar op de BBQ. Ook de Kangaroos lopen weer rond op ons erf, het zijn er wel een stuk of vijftien. We zien met de verrekijker dat twee Kangaroos een jong in hun buidel hebben.

Overigens is het hier ’s nachts aardedonker, je ziet echt helemaal niets!!!