Oaks Plaza Pier, Adelaide

17 maart 2016 - Adelaide, Australië

Vandaag moeten we Flinders Ranges National Park achter ons laten, want Adelaide staat op het programma. We moeten vandaag ongeveer een 450 kilometer rijden, wat ons minimaal 5 uur gaat kosten. Vroeg op dus. En na het ontbijt de koffers inladen en hup de auto in. Rond kwart over acht vertrekken we en voor we het weten zitten we (weer) in niemandsland. We besluiten om over Jamestown te rijden. Dat betekent dat we niet de freeway nemen, maar binnendoor, dwars door de Outback gaan rijden. Het is hier echt ongelooflijk. We rijden een boerderij voorbij en we vragen ons af waar de dichtstbijzijnde buurman woont. Na 33 kilometer rijden komen we weer een boerderij tegen. Daartussendoor is niemandsland. Soms zien we een ruïne, of een afbrandde schoorsteen. Maar we zien alleen maar grasland en een soort steppe-achtig landschap. Na meer dan een uur rijden zien we een tegenligger aankomen. We kunnen de neiging om te gaan zwaaien niet inhouden… En hij zwaait nog terug ook ;-)

Je zal hier maar met panne komen te staan.

Tot en met Jamestown zien we veel aangereden wildlife op de weg liggen. Van kleine Wallaby’s tot grote Emoe’s en Red Kangoeroes. Daarna wordt het landschap meer grasland waar ook koeien grazen en we merken dat we steeds dichter bij Adelaide komen.

Wat we overigens ook al eerder gemerkt hebben is dat de zon anders om ons heen draait. Wanneer je dat ineens door hebt, is dat best wel bevreemdend… Die zon brandt overigens door alles heen. Zelfs dwars door het UV-bestendige glas van de auto. Als je een tijdje in die zon zit dan wil je er gewoonweg vandaan, je wordt er tureluurs van.

Tegen drieën arriveren we bij ons hotel. Het is het Oaks Plaza Pier in de wijk Glenelg. Zeg maar het Scheveningen van Adelaide. Een mooie kamer met park-view is ons aangewezen. Dus helaas geen Ocean-view. Maar dat blijkt later op de avond helemaal niet erg.

We lopen in Glenelg rond en tegen half zeven begint het toch te hozen!! Een complete wolkbreuk. We lopen terug naar ons hotel en vanaf ons overdekt balkon hebben we een geweldige show. We kijken naar de mensen die proberen te overleven… ;-)

’s Avonds maakt Carolien in ons keukentje Penne Carbonara. Heerlijk!!

Koffertje inpakken voor de vlucht van morgen en vroeg naar bed!

Cairns: here we come!